Hallå herr ägg

HEEEJ.
Eftersom underlaget ute just nu suger så är vi förpassade till antingen ridhuset eller ridbanan. Stallägarna plogade ridbanan i onsdags, halleleluhja säger jag som hatar att rida för inne. Ute får man ändå ta det lite lugnt om det släpper men det är fett skönt att kunna rida rakt fram mer än 10 meter!
I onsdags muppade han sig, tränade sidvärtsrörelser vilket gör att Freddie får kortslutning ungefär var tredje gång jag ber honom flytta. Han var rätt hetsig, och hade mycket att titta på hela tiden.

Igår var han dock sjukt fin. Red på pelhamstången. Måste hitta ett bett som har likvärdig mundel men inte är lika skarpt med stången. Hmm.
Men jag höll knappt i honom men han knäppte inte av utan bar sig själv i en supermaffig form. Fortsatte med sidvärtsrörelser i övergången på en åttavolt, satt klockrent utan psykbryt en enda gång. Eftersom han var så med så testade jag att göra byten i vart tredje. Gick skitbra. Fortsatte därför med det på diagonalen och ibland blev det i vart annat men det gör inte mig något haha. Skulle kunnat rida i en evighet, han kändes så sjukt välriden igår! (Vilket han oftast är...)
Men säg den lycka som varar länge. Van trampade av sig en baksko. Bajs.
Smsade fido och han kommer idag mitt på dagen. Har världens bästa Hovslagare. Han svarar typ på sms imorn 10 minuter. Är osäker på om han är hovslagare, för där skiljer han sig från typ alla andra. Woop woop.

Lördag ska jag åka till SRK med Sofie och trimma hästarna inför tävlingen på söndag! Då kör vi 110+120 på Botkyrka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback