Om himlen finns är jag förlorad

Hejsan.

Idag värmde jag och Freddan upp utomhus. Asså. Min häst får sån J Ä V L A power ute asså. Helt sjukt vilket steg han får, vilka ökningar han gör och hur fina hans gångarter är.
När vi hade varit asgrymma ute så red vi på utebanan som typ har smält helt. (!!!)
Hade byggt upp en trestuds och höjde sen upp mittenhindret, hade 2,5m emellan så han var tvungen att vara lite rapp i sina framben. Duktig häst idag, red lite markarbete samtidigt och jävlar (en gång till) vad han är välriden just nu. Skänkelvikningen tog han på en gång, jäkligt bra (och små) piruetter i galoppen. Asså det är ju inte riktigt såna piruetter som le mästarna gör men ni kanske fattar. Dom här är bättre. HEHEHE.

Så nu har jag skrutit färdigt. Har världens bästa häst.

Sen fick han massage av Marie. Han behöver fortfarande byggas upp i rygg och rumpa, jag tycker han har tappat halsen lite, tyckte hon med. Han var lite stel i överlinjen tyckte hon. Kollade hans huvud och han regerade mycket på främre tandraden - måste ha ut en tandläkare till honom. Hon tror det kan vara därför han kändes lite spänd. Är ändå på tiden, senast var i juni och då var han fin. Märkligt tänkte jag, hb äter som vanligt och märks inte i ridningen. Fick svar att min häst aldrig skulle låta en vass kant visa sig i ridningen... Han är för snäll och vill alltid göra rätt. Stämmer nog hehe.

Ah nu blir det sådär långt igen. Ordbajsning deluxe.
Tips på bra tandläkare i stockholm? Förutom Lars wadås, honom vet jag! Danke.

Om 20 minuter fyller jag 24 ÅÅÅR!
Förväntar mig några grattis! I så fall får ni veta vad jag fått imorn kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback