Broken

Hello.
Förra helgen var vi ju iväg till Runsten och tävlade. I 110 hoppade han bra, hade ett ner som hans lata framben får ta på sig.
I 120 hoppade han superbra, trekombination och många distanser blev väldigt bra. Dumt nog så tog jag bort galoppen till sista hindret, ett räcke, och tryckte av Freddan lite utifrån, vilket gjorde att han inte fick någon höjd i språnget och han snubblade på överbommen och vi gick omkull. Som TUR är så gjorde inte Freddan sig illa, jag landade på huvud och axel och revben, men kände inte av så mycket just nu. Hoppade tre språng på framhoppningen sen och han var lika hoppglad som vanligt, underbara häst.
I måndags åkte jag in till akuten för att jag hade ont i nacken lite och inte kunde röra min högerarm för att jag hade så ont i axeln. Röntgen visade ingenting som tur var, har antagligen subluxerat axeln när jag landade (är över rörlig i axlarna och kan nästan dra dom ur led själv) och då töjt ut och dragit av muskel fästen och annars tjafs. Revbenen har jag antagligen frakturer i, och dom gör ondast nu.

Den här veckan har jag ridit alla dagar förutom måndag, ganska korta mjukgörande pass, dels för att jag haft så ont och för att jag vill låta Freddies kropp hämta sig lite. Han är lika vild och glad som vanligt, så ska försöka trimma ordentligt och konditionsträna resten av dagarna nu fram till Högbo.

Har filmer på rundorna men på pappas mobil så får se om jag orkar lägga upp dom via den.

Jag och F har också den 25/4 firat vår 1 års dag! Älskade häst, vad hade jag gjort utan dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback